Cesta na Olymp #2

Pokračuji v druhém týdnu tréninku na Volkswagem Maraton Praha. Zatím se cítím dobře, i když týden nezačal zrovna dobře.

Již od prvních tréninků jsem si stěžovala na levou nohu, která se mi zdála těžší. A tenhle týden jsem začala s urputnou bolestí vnitřních vazů kolem kolene. Nohu jsem nemohla propnout, na tož na ní stát. Při běhu mi to nevadilo. I tak jsem se ale nechala objednat na ortopedii.

Středa patřila regeneraci. Se sousedkou jsem roztopily jejich saunu a mně noha přestala urputně bolet. Koleno sice úplně v pořádku není, ale bolest ustoupila.

První takovou zkouškou, pokud nepočítám čtvrteční výklus, byla sobota. Ta patřila rovinkám a intervalům. Tentokrát jsem se vážně zapotila. Běhat kilometr v tempu 4.50 není zrovna jednoduché. Každé stoupání, i když mírné, je znát a nohy s přibývajícími kilometry opravdu tuhnou. Doufám, že tohle tempo budu jednou dávat s úsměvem na rtech. Zatím jsem ve fázi zralého rajčete!

No, a v neděli jsem si vychutnala kopce. Jak jsme se shodly s parťačkou Pavlou, člověk vběhne do lesa a hned se mu běží mnohem líp. Sice jsme 2x kufrovaly, ale aspoň jsme natrénovaly seběhy a běh v terénu! Vzhledem k naší zálibě v OCR se to neztratí. Za mně kopce v tomto ohledu opravdu jedna velká pohoda a těším se na další.

A co mně tedy čeká tenhle týden? To ještě nevím. Jediné, co vím, že se můžu těšit na dnešní ambasadorský výběh, což znamená jediné: regenerační výklus.

A co na mé snažení říká trenérka Terka?
“Myslím si, že ti to ide naozaj super. Aj keď sa pri intervalových tréningoch necítiš konfortne, je to spôsobené tým, že na to nie si zvyknutá. Ale chápeš to super, síce sa úplne rozbiješ ale má to význam. Sme vo faze akumulačného obdobia, kedy hlavne nabehávame kilometre. Za tento týžden ťa hodnotím na jedničku. Makáš a vidím, že ťa to aj baví a žerieš to, len tak ďalej. Uvidíš ako sa ti bude behať v lednu. Bude to naozaj cítiť. Treba vydržať a počúvať ma a to aj robíš.
S pozdravom terezka :-*

A teď mám dotaz – jaká je vaše meta v roce 2016? Pište pod článek nebo na fb – nemusíte se stydět .-)

3. týden Akumulační (přípravná) fáze

Pondělí 9.11.2015
Regenerační běh 1 hod.

Úterý 10.112015
Klus 10 km

Středa 11.11.2015
Free

Čtvrtek 12.11.2015
1. fáze Intervalový tréning
” R: 2 km, R: 10-15 min., R: 1x 80m, 1x 90m, 1x 100m ( 70-75% z max.)
” 6 x 800 Tempo 3:52, (tempo na 1 km- 4:50), IO: 2 min.
V:2 km, statický strečing

2. fáze Běh na běhacím páse
Pozn.: Toto vy nemusíte. Toto je jen z důvodu akce v hotelu Hilton, kterou máme v rámci Mattoni FreeRun.

Pátek 13.11.1015
Free

Sobota 14.11. 2015 a neděle 15.11.2015
Výběh min. jeden den z víkendu – délka 15 km, případně druhý den opět běh do 15km.
Dlouhý běh 10-15 km v terénu, v kopcích – úplně pomalé tempo, tep max do 150/min. V kopcích samozřejmě může tep stoupnout.

 

Úvodní fotka od Romany Marie Jokelové.

 

Categories:

TRÉNINKOVÉ PLÁNY

8 komentářů

  • terezka

    25.11.20150:01 Reply to terezka

    Rozdiel medzi regeneračným behom a klusom je ten, že pri regeneračnom behu musia byť tepy naozaj max 130. Beháš, čiže trénuješ a štartuješ regeneráciu. Pri kluse máš tep okolo 150 čiže ideš síce volne ale neštartuješ regeneračné procesy, Klus sa využíva hlavne počas rozbehávania pred tréningom alebo vo volnejšom tréningu, v akumulačnom období. Akumulačné obdobie slúži na nabehanie dostatočných objemov a väčšinou je toto obdobie- November, December, Január. Samozrejme to závisí od dátumu pretekov na ktoré sa pripravuješ.

  • Cesta na Olymp #3 – Jeden měsíc běžce

    16.11.201520:56 Reply to Cesta

    […] mnou běhají, mám smutnou informaci, že tento týden nový plán nebude. Zopakujte si trénink z minulého týdne, jen případně přidejte na kilometráži o víkendu. A hlavně, dávejte na sebe pozor, abychom […]

  • Ivana Pospíšilová

    9.11.201517:24 Reply to Ivana

    Přeji hodně běžeckých sil! Mám však jeden dotaz…mohu se zeptat,jaký je rozdíl mezi regeneračním během a klusem? Díky za odpověď!
    Ivana

  • Radim Havlik

    9.11.201514:08 Reply to Radim

    Můj letošní cíl je zaběhnout pražský maraton za 3h a 15min
    Pro mě nejsou intervaly tím nejhorším i když se musím snažit abych udržel správné tempo.
    Nejtěžší jsou pro mě regenerační běhy, udržet tepovou frekvenci pod 120 tepy na minutu mi dá vic zabrat
    než rychlý běh

    • mm
      Veronika Šimáčková

      9.11.201514:19 Reply to Veronika

      Tak to mně asi s největší pravděpodobností předběhneš 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *