Věčné téma – dá se během zhubnout?

Znám jen málo žen, které by mi na otázku, proč začaly běhat odpověděly, že nechtěly zhubnout. I v diskuzích v mnoha skupinácha a běžeckých portálech je tato otázka velkým temátem. A tak se ptám: dá se během OPRAVDU zhubnout? 

Většina odborníků se shodne, že běhání je vhodnou aktivitou ke shození kil a to za předpokladu známé rovnice =  počet kalorií přijatých – počet kalorií vydaných, kdy by nám mělo vyjít záporné číslo. 😀 V průměru se totiž běháním údajně spálí až 100 kalorií na 1,6 km. Záleží na vaší váze a samozřejmě terénu, ve kterém běžíte. Ale jak jistě tušíte v reálu to tak jednoduché není. 😀

My lidé, běžní smrtelníci, máme totiž tendence se přeceňovat, chcete-li podceňovat. Kolikrát toho sníme mnohem víc, než jsme schopni spálit a než si sami připouštíme. A tak se prostě k zápornému číslu těžko dostaneme.

Dalším problémem u hubnutí je, že naše tělo je mnohem chytřejší než se zdá a automaticky začne kompenzovat ztrátu při fyzickém výdeji. Prostě a jednodušše si najde způsob, jak vydanou energii ušetřit. Proto se neustále doporučuje tělo šokovat jiným druhem tréninku. Tady už nastupují buď u běhu různé formy intervalů, běh do kopce, případně úplně odlišné cvičení – skupinové lekce, posilovna, kolo, apod.

Srovnávat běh s chůzí asi není úplně třeba. Při stejné kilometráži, spálíte samozřejmě víc během. A čím rychleji běžíte, tím víc spálíte a to i po doběhu.

Co si budeme namlouvat, pro většinu lidí je limitujícím faktorem čas. A to je také důvod, proč je běh opravdu účinější než chůze nebo např. plavání. U plavání, i přes to, že zapojujeme svaly celého těla a plaveme v chladné vodě, kde tělo navíc vynakládá spoustu energie na zahřátí, prostě tolik nespálíme. Navíc nemusíte hledat nejbližší plavecký bazén nebo kupovat drahé vybavení. Běh je relativně levný sport, pokud to tedy nepojmete stylem jako moje kamarádka, která na svůj první běh nakoupila kompletní výbavu a to 2x, a pak už nikdy nevyběhla.

Takže pokud máte ještě do vaší dovolené nějaké zimní vybavení kolem pasu ;-), tak s během, správnou stravou a vhodně zvoleným doplňkovým sportem máte ještě stále šanci s tím něco málo udělat.

 

Kategorie:

TRÉNINKOVÉ PLÁNY, ZDRAVÍ

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *