Proč se v zimě potit v sauně?

Miluju teplo a za saunu jsem v zimě ochotná platit zlatem. Naštěstí díky sousedce stačí, když si na společné hodinky strávené v sauně přinesu pár polínek na přitopení. Ale víte, proč bychom si  saunu měli dopřávat pravidelně? 

Většina z nás jde do sauny prostě vypustit páru – odpočinout si víceméně psychicky. Ale pravidelné saunování může mít velmi pozitivní vliv i na naše zdraví. Jsou různé druhy saun a to ať už se jedná o infrasauny, ruské nebo parní, já osobně upřednostňuji tu finskou. Miluju to suché teplo, kdy na mě ze stropu nic nekape (mám vždy pocit, že na mě kape pot ostatních) a já se můžu krásně spařit do barvičky růžovoučkého prasátka. 😀

Ale v čem je tedy sauna tak zázračná? 

Odplavuje toxiny

Jedním ze způsobů, jak se tělo zbavuje škodlivin, je pocení. A toho si v sauně užijete víc než dost. 

Pomáhá snižovat váhu

Jedna z věcí, kvůli kterým se nejen my ženy dřeme v posilovnách, při běhu nebo potíme v sauně, je štíhlá a pevná postava. Sauna je právě takovým milým pomocníkem při shazování kil s minimálním úsilím. Za 20 minut saunování při cca 80°C je možné spálit prý až 500 kalorií. 

Zvyšuje imunitu

Díky sauně se zvyšuje počet bílých krvinek, které v našem těle bojují proti různým infekcím a onemocněním. Pravidelným saunováním tedy nejen zvyšujeme počet těchto bílých krvinek, ale i oni se stávají odolnějšími a v případě nemoci pomohou organismu se rychleji uzdravit. 

Zlepšuje výkon u vytrvalostních sportů

Naše tělo má určity stupeň tolerance tepla a právě díky saunování se tato tolerance zvyšuje, což vede k významnému zlepšení vytrvalosti. Běžec zvyklý na teplo se cítí méně únavený a tudíž mu i energie vydrží mnohem déle.

Rychlejší regenerace

Sauny jsou vysoce účinným způsobem, jak rychleji zregenerovat po těžkém tréninku. Díky sauně je průtok krve do unavených a namožených svalů rychlejší, což vede k rychlé obnově tkání a rychlejšímu pocitu uvolnění.

Lepší vzhled pleti

Čas strávený v sauně pomáhá odstraňovat odumřelé buňky (ano, je to takové to masírování různými houbičkami nebo žíňkami a kartáčky), uvolňuje napětí v obličeji a zlepšuje pružnost pokožky. 

Čemu se naopak při saunování vyhnout? 

  • Nepijte alkohol a vyhněte se lékům. 
  • Nezůstavejte uvnitř déle než 15 -20 minut. Vždy než si na saunování zvyknu, jsem ráda, že se v prvních dvou cyklech dočkám 15 minut. Ale s pravidelností se můj pobyt prodlužuje a je mi příjemnější. 
  • Nechoďte do sauny, když jste nemocní. 

Závěrem bych jen řekla, že sauna je fakt skvělá. A když už by mi nedala nic z toho výše uvedeného, aspoň si skvěle pokecám s kamarádkou a utužím sociální vazby. 🙂 Teď se chystáme vyzkouše kryosaunu, tak snad nepřimrzneme. Máte-li někdo zkušenosti, klidně pište pod článek, ať víme, na co se máme připravit. 

Kategorie:

ZDRAVÍ

1 komentář

  • niki.brtvova

    24.1.201718:18 Reply to niki.brtvova

    Finská sauna – boží to vynález, hlavně, když člověk moc saunu nemusel, pak přijel na 5 měsíců do Finska a tam si na saunu tak zvykl a oblíbil, že jak přijede do ČR bude si muset zakoupit permanentky, jinak by vyšel ze cviku. 🙂 Kryo sauna zní zajímavě, neznám. Já tady zkusila jen saunu s ochlazením v jezeru. Tohle byla parádní zkušenost, snad to ještě stihnu před svým odletem do ČR ještě jednou. 😉 Příjemné saunování všem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *