Jak si plánuju svůj tréninkový měsíc?

Je 3. ledna a spousta z vás si určitě na konci roku dala nějaká předsevzetí. Touhle dobou jsou naše hlavy ještě ve stavu, kdy pevně věříme, že letos to vyjde. Že letos neselžeme. Ale jak si troufám odhadnout, příští týden tu už bude spousta těch, kteří zhřeší, nebo vynechají první plánovaný trénink. Ale co když existuje něco, co nám pomůže naše cíle plnit nebo zmírnit procento neúspěchu?

Já sama jsem si letos žádná předsevzetí typu “zhubnu” nedávala. Myslím, že to hodně souvisí i s tím, že mám relativně srovnaný život a že jsem mu v průběhu roku 2017 dala pravidelný řád, který mě uklidnil. Postupně jsem si začala plnit veškerá svá přání tak jak přicházely a nespoléhala jsem se jen na “pondělí” nebo “prvního”.  Není tedy nutné nic zásadního měnit ani teď na začátku roku.

Ale právě proto bych vám, kteří jste se rozhodli něco se sebou udělat, chtěla dát tip, jak neselhat hned zítra.

CO JE PSÁNO, TO JE DÁNO!

Všechno, co opravdu chci dosáhnout, si píšu. Nejlépe ručně. Miluju ten pocit, když barevně označuji dokončené pracovní úkoly, nebo si můžu odškrtnout odběhnutý trénink. I proto mám vždy tréninky vytištěné a vylepené na lednici. Vlastně tréninky tam mám i z toho důvodu, abych si vždy mohla rychle zkontrolovat, co mě kdy čeká.

PLÁNOVÁNÍ

Spousta lidí, kteří mě znají, ví, jaký jsem hektik. Že nedokážu udržet myšlenku déle než dojdu za první roh a že když se mi někdo zeptá na nějaké věci ohledně budoucích událostí, většinou jen s vytřeštěnýma očima žblebtám něco o tom, že je snad času dost. V soukromém životě to takhle mám pořád. Ale, co se týče práce a tréninku, začala jsem vše plánovat. Můj kalendář vypadá líp než duha na obloze. Každá činnost, včetně práce nebo tréninku, má svou ustálenou barvu. Mně osobně to dost pomáhá. Vím, kdy mám co dělat a mohu se tak vždy soustředit jen na jednu věc. A to je třeba moje tajemství slušného procentního skóre odběhaných tréninků. Je jen minimum tréninků, které neodběhnu kvůli tomu, že nestíhám. Zároveň díky takovému plánování mám možnost si srovnat priority.

Od Marcela (v lednu se můžete těšit na rozhovor s ním) mívám plánované tréninky vždy na měsíc dopředu a vzhledem k tomu, že se tréninkové jednotky opakují, dokážu lehce odvodit tréninkové dny skoro na rok dopředu. 😀 A tak u mně v kalendáři najdete pro tréninky pevné místo, které mají velmi vysokou prioritu. Nerada to říkám nahlas, ale u mně mají tréninky přednost skoro přede vším.

ŘÁD

S plánováním souvisí i řád. Pokud totiž budete vědět, že míváte v pondělí, ve středu a v sobotu od 9.00 hod. trénink, těžko se pak budete vymlouvat po potvrzení schůzky, že jste na trénink zapomněli  a tak ho raději vynecháte. Prostě víte, že trénink vám zabere i se sprchou 2 hodiny, a tak si tam na něj uděláte okýnko. Nevím, jak to máte vy, ale já to, co nemám naplánované, tak těžko do diáře vecpu. Ono totiž nejde kolikrát jen o volné dvě hodiny, kdy nepracuji, ale musí se počítat i s časem na oběd, s časem na slehnutí nebo já musím zahrnout i převozy dcery na různé kroužky a mé další aktivity. Takže já nejraději chodím běhat hned ráno. Mám to brzy za sebou, nemusím přemýšlet, do které mezery ho narvu a jestli mi do toho mezitím nic nespadne, nebo se nezhorší počasí.

MOTIVACE

Jak jsem již psala v úvodu, v tyto dny nám ještě mozek říká, že je začátek roku a tedy začátek našich nových JÁ. Nevěřte tomu. Žádné nové já neexistuje a je jen na nás, jak silnou motivaci v sobě máme. Je hrozně důležité si uvědomit, proč chceme jakéhokoliv cíle dosáhnout. Chceme to kvůli sobě anebo kvůli ostatním? Sama si myslím, že většinu novoročních předsevzetí si dáváme kvůli jiným lidem a právě proto tolik lidí selže. To, čím chceme na ostatní zapůsobit v jednu chvíli, je po pár týdnech pryč a tehdejší motivace nám najednou přijde malicherná. Ale pokud se rozhodnete dělat věci kvůli sobě, tak nebudete mít jediný důvod selhat. A i když selžete, budete sami dobře vědět, že se zase vrátíte na svou cestu.

Proto moje největší rada na závěr zní: buďte nejen s novoročními předsevzetími sobci a dělejte věci, protože je chcete dělat vy sami. Dělejte si pravidelně radost a nenechte se zlomit svými neúspěchy. Jeden neúspěch totiž neznanemá kompletní selhání, ale jen přesvědčení o tom, jak opravdu chcete věci dělat. Pravidelně se ohlížejte za tím, čeho jste již dosáhli. Možná budete překvapeni, jaký kus cesty jste již ušli.

Přeji vám všem, abyste došli s vašimi (novoročními) předsevzetími až na konec cesty a abyste si v letošní běžecké sezóně splnili všechny vaše sny.

Categories:

MOTIVACE, TRÉNINKOVÉ PLÁNY

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *