Technický blbůstky mě bavily vždycky, a miluju, když se mi dostane pod ruku něco nového. A nedávno jsem měla štěstí na to, že mi kluci ze Ski And Bike Kunratice půjčili Garmin Varia Radar RTL 515 a k tomu cyklonavigaci Edge 530. Moje dosud používané světýlko z Číny se tedy pár dní krčilo v koutku.

Garmin Varia Radar
Tohle je věc, kterou bych si moc přála mít doma napořád.

O co jde? 
Je to naprosto jednoduchý, ale boží  radar zajišťující bezpečnost cyklisty. Zvukovým i vibračním signálem upozorní na blížící se auto a zároveň blikáním výstražného světla upozorňuje blížící se automobil na vás. Radar má i režim Peloton, ve kterém tak agresivně nebliká a neoslepuje tak ostatní cyklisty v balíku.

Zařízení se přichytává širokou gumou na tyč pod sedlo a i přes jízdu v terénu se ani nepohl.

blank

Víc k tomu asi není co dodat. Veškeré informace a technické specifikace najdete zde. Ale možná tady chybí jedna informace. A t že abyste radar mohli používat, spárujete ho přes BT nebo ANT+ s aplikací Varia (a nejen s ní), hodinkami nebo navigačním zařízením Edge

Pozn.: Pokud se zařízeními nemáte zkušenosti, nevyndavejte zařízení až těsně před vyjížďkou jako já. Ono nastavení a spárování chvilku zabere a pak je člověk víc naštvaný, než uklidnění jeho kvalitou.

Cyklonavigace Edge 530
Mít při jízdě na kole navigaci na řídítkách je mnohem příjemnější než na hodinkách nebo v mobilu. Neříkám, že se to nedá, ale je to mnohem pohodlnější a taky mnohem rychlejší. Už jen to, že na displej bez problému vidíte, i když svítí sluníčko, což na mobilu je občas problém. Ale pro mě byl naprostej wow efekt z toho, že konečně vím, jak vypadá kopec s 12% převýšením, které mi jednou Téčko napsalo do tréninku. 🙂

blank

Stejně jako u Varia 100% doporučuji, pokud něco takového máte v ruce poprvé, pohrát si s tím nejdřív v klidu doma. Koukněte, kde jsou jaká tlačítka a co dělají. Protože při jízdě je už fakt pozdě! Takže moje první vyjížďka s navigací byla spíš navigační fail. (Ještě, že mám ty hodinky.) Ale pak, když jsem si to osahala, tak jsem si to užila.

Zařízení jde opět spárovat s Connectem, kam se vám natáhnou po ukončení jízdy data a vy můžete stejně jako u běhu sledovat výsledky vaší kondice. Co mě pobavilo při čtení návodu, tak díky Edgi můžete sledovat při horské cyklistice i délku skoku a dobu, po kterou jste byli ve vzduchu. 🙂 Ideální funkce pro můj jezdecký štýl. 🙂

blank

Ne, vážně. Je to navigace se vším všudy. Níže vypíšu funkce, které mě asi nejvíc zabavily. Na klasický popis navigace dám odkaz níž. Mimochodem přes zařízení můžete přijímat i notifikace, ale otevřené přiznávám, že tahle funkce je mi tady úplně cizí a nepotřebuji jí. A vlastně by mě dost rušila. Nastavení displeje a jeho kolonek, stejně jako u hodinek, si můžete provést podle svých potřeb.

  • součást navigace jsou i české a evropské mapové podklady
  • s Edgem můžete zhodnotit i vaší aklimatizaci na teplo nebo nadmořskou výšku
  • automatická detekce nehody – jooo, tohle se hodí 🙂
  • alarm krádeže kola – nevyzkoušeno, ale příště to zkusím

Detailní informace, které jsou veřejně dostupné, a nemá smysl je tedy přepisovat, najdete opět zde.

Závěrem
Za mě naprosto boží hračky, které mi při občasných vyjížďkách bavily. Moc ráda bych navigaci ještě vyzkoušela někde, kde to moc neznám a neorientuju se. Ale co mi chybí už teď je radar. Tohle je za mě naprosto nepřekonatelný vynález, bez kterého by pravidelný cyklista neměl vyjet na silnici stejně jako bez helmy.

No, a kdybyste si chtěli pořídit něco na kolo (nebo na lyže), tak mi kluci pro vás do konce května dali slevu 10 % s kódem JMB10.

 

 

Sdílet na Facebooku

Dej o tomhle článku vědět i svým přátelům na Facebooku.