Že tu něco podobného nedávno bylo? Ano, bylo. Ale díky tomu jsem od Ski & Bike Kunratice dostala možnost vyzkoušet novější modely obou produktů a srovnat, jak si jednotlivé modely z uživatelského hlediska stojí. Já vím, že cyklisté by vám určitě naservírovali recenzi všech funkcí, ale všichni víme, že tyhle fičury stejně většinou využijí podobně zapálení hobbíci jak jsem já.

Poučená z předchozí zkušenosti, kdy jsem začala instalovat a párovat navigaci i radar těsně před odjezdem, jsem si na tuhle akci vyhradila čas. A světe div se, nakonec mi to ani tolik času nezabralo a nemusela jsem se u toho rozčilovat. Spárovala jsem vše jak s telefonem, tak i navigaci s radarem velmi rychle.

První překvapení bylo, že navigace Edge 1030 Plus je dotyková, což naprosto mění hru a na kole je tahle funkce fantastická a mnohem příjemnější, než mačkaní tlačítek po stranách. Celá navigace je taky mnohem rychlejší. Rychleji počítá trasy a co mě fakt příjemně překvapilo bylo to, že jsem mohla zrušit aktuálně probíhající navigaci a zároveň jsem nemusela rušit celou aktivitu. Boží!

blank

Edge 1030 Plus je oproti Edge 530 nejen díky dotykové obrazovce opravdu víc intuitivní a ovládání mně víc vyhovuje. Tím pádem jsem se pustila i do nastavování obrazovky a víc využívala funkcí, které tahle navigace nabízí. Konečně jsem si nahrála i vlastní mapy, podle kterých jsem jezdila a musím opravdu potvrdit, že jízda je mnohem pohodlnější. Kdo chce, nabízí mu přístroj i aktuální tréninkové jednotky.

blank

Obrazovky si nastavíte podle vašich preferencí. Mě baví v průběhu jízdy sledovat, kolik stupňů má kopec, jak rychle jedu a díky tomu jsem i kolikrát víc motivovaná, abych šlápla do pedálu a zvýšila průměrné tempo. Ale to jsou spíš věci, které si užijete vy sami, než aby vás přesvědčili ke koupi.

Co se týče radaru Varia RCT715, tak tam jsem čekala trochu víc. Ale vlastně je to můj problém, že jsem žádné recenze dopředu nečetla, abych jimi nebyla ovlivněna, a tudíž jsem nevěděla co přesně od kamery čekat. Čekala jsem kameru jako máte u zpátečky v autě, ale vlastně ani tady se nic pro mě jako „cyklistu“ nezměnilo. Kamera totiž nahrává na kartu, ale v reálném čase neukazuje obraz. Data si případně stáhnete později. Upozornění pro vás, že za vámi jede auto nebo kolo, je pořád stejné a buď se vám zobrazí na spárované navigaci, nebo na telefonu v rámci aplikace Varia.

blank

Nicméně, co velmi oceňuju je přichycení zařízení. Klasicky si gumičkou upevníte držák radaru kolem tyče pod sedlem, ale samotný přístroj už dotáhnete páčkou. Je to bezpečné a člověk se nebojí, že mu radar upadne. Tady za to opravdu velký palec nahoru.

Možná mě malinko zklamala výdrž baterie u radaru, ale předpokládám, že je to právě tou zabudovanou kamerou. Ale avizovaná 6 hodinová výdrž by měla být pro mnoho z nás dostačující. Avšak ani to nemění nic na tom, že radar je za mě naprosto úžasná vychytávka. Opravdu jsem se do něj zamilovala a vážně zvažuju jeho koupi. Když si totiž dáte zvuk výstrahy na auto dostatečně nahlas, slyší ho i váš parťák, v mém případě manžel, a i ten uhne ke krajnici.

Závěrem jsem chtěla moc poděkovat Ski and Bike Kunratice, že mi vyšli vstříc a radar s navigací mi nechali déle, než bylo původně plánováno. Konečně jsem mohla oboje pořádně vyzkoušet a zase si říct: „Sakra, tohle fakt potřebuju i já!“ Tyhle fičury jsou vážně strašně návykový a dost praktický. Jestli tedy trávíte na kole víc kilometrů než v běžeckých keckách, minimálně bych začala zvažovat, jestli by se vám ten radar nehodil.

Sdílet na Facebooku

Dej o tomhle článku vědět i svým přátelům na Facebooku.