Skoro před rokem jsem psala o mySASY poprvé a nyní se do toho vrhám podruhé. Mám další zkušenosti, další poznatky a takové praktické tipy. Dokonce jsem vyzkoušela i krátké měření, které je báječné, když nestíháte. Ale všechno pěkně popořádku.

Diagnostika mySASY funguje na základě měření srdečního tepu. Neptejte se mě jak přesně, to nechávám na odbornících a spoustu odpovědí najdete i na jejich webu. Ale díky dlouhodobému měření je tahle věc schopná vám přiblížit, jak si vedete v tréninku a jak na vás hlavně samotný trénink funguje.

Nejdůležitější v celé téhle věci je si naměřit Tréninkový profil. Tzn. musíte se alespoň 15 x naměřit v jednom měsíci. Podle něj vám bude určeno, jaký jste typ. Mně i podruhé vyšlo, že jsem talent. Což ale nic neříká o tom, jestli vážně jsem. Jestli jsem totiž na cokoliv talent, tak max. na průsery. 😀 Ale to mi mySASY nesdělilo.

Proč jsem se znovu vrhla do pravidelného měření? 

To, že jsem koncem roku znovu uvedla v provoz můj starý pás mySASY, souvisí s tím, že jsem opět najela na systematický trénink a chtěla jsem vědět, jak na mě funguje. Jak se v čase bude měnit má fyzická kondice. Které tréninkové jednotky mají smysl, které naopak nemusím tak moc zařazovat. Ono se to všechno totiž velmi dobře na výsledcích pozná. Stačí si jen všímat. mySASY vám totiž neříká, jak máte trénovat, co děláte špatně, ale na základě naměřených výsledků, tě učí vědomě poslouchat svoje tělo. Učí vnímat změny, které v tréninku děláš. Je dobré si tedy do poznámek psát jakékoliv změny: víno, únava, psychika na prd, hodně práce, apod. Všechny tyhle faktory vás totiž při dlouhodobém sledování přivedou ke zjištění, jak dosáhnout max. výsledku.

Bohužel, ale ani v některých případech člověk není schopný dohledat objektivní příčinu. Můžete se cítit dobře, ale mySASY říká, že prostě děláte něco špatně. V takových chvílích je důležité zvážit své osobní pocity a řídit se selským rozumem. Odchylky prostě budou asi všude a ani mySASY nemusí být neomylné.

Např. já se už dva týdny nemohu dostat z červených čísel. Sama vím, že poslední týdny byly dost pracovně a psychicky náročné, takže jsem se zprvu poklesu výkonnosti nedivila. Co mě ale překvapuje, jak dlouho se tělo s takovým stavem srovnává. Pocitově bych řekla, že už unavená nejsem, ale to asi není všechno.

Další věci, které jsem si díky mySASY začala všímat je, jak  na mě působí volné dny. Volné dny mi úplně nevyhovují. Pokud totiž opravdu dodržím klidový režim, jakože jsou potřeba, tak jdou mé výsledky dolů. Naopak když zařadím doplňkové aktivity, tak propad není nijak dramatický. Myslím ale, že podobnou tendenci mají jen ti, kteří mají tréninkový profil Talent. Ale budu ráda, pokud napíšete i vaše zkušenosti.

Co má vliv na měření? 

Měření by se mělo provádět v klidu. Výrobce doporučuje i bez sluchátek nebo jiných vnějších vlivů, aby vám případný rytmus nebo jiné informace nerozhodily srdeční tep. Já sama neposlouchám nic. Prostě ležím/stojím a čekám, až zazní zvuk na změnu polohy. Jen občas, když manžel není v práci a já ho nechci budit, tak si je nasadím, abych slyšela hlášení na změnu polohy.

Abych ukázala, jak moc záleží na tom, abyste nebyli rušeni, tak mám jednu historku. Při jednom z měření  upadl Viktorce v pokoji těžký předmět. Samozřejmě jsem se strašně lekla a rozbušilo se mi srdce. Pěknou chvíli jsem ten úlek rozdýchávala. Dle výsledků to bylo vůbec moje nejhorší měření. Ano, mohla jsem to ukončit a zkusit znovu. Ale zvědavost nad vnějšími vlivy byla silnější.

A jednou jsem dokonce podobný výsledek měla, když jsem nedávno asi po 10 letech zaspala, ale měření jsem si prostě nemohla odpustit, protože šlo o poslední měření před stanovením tréninkového profilu. Takže jsem celá vyklepaná nasadila pás a měřila. Pozn.: Bohužel ke stanovení tréninkového profilu nejde měřit krátce.

Někteří z vás mi psali, že prostě nedokážou bez sluchátek měření vydržet. Dřív jsem na tom byla stejně. Ale díky tomu, že jsem si v hlavě srovnala, proč to dělám, s tím už opravdu problém nemám. Dokonce mám i radši, když jsem po noci trochu unavená. Líp se uvolním a řekla bych, že u měření ještě trošku spím a rychleji mi to pak utíká. Naopak, když se vyspím dorůžova, dělá mi problém nic nedělat. Co bych ocenila, kdyby se k měření nepotřeboval telefon. Nedávno jsem začala aplikovat spánek bez telefonu u postele, což bylo naprosto skvělé! Netrávila jsem tolik času koukáním do mobilu před spaním a ráno po probuzení. Takže zamyšlení pro výrobce. 😉

Kde spíš vidím problém, tak že po noci se vám chce na záchod. To se pak modlíte za každý rychlejší srdeční tep, který zkrátí vaše měření. Měření totiž, jak si mnozí myslí, není odpočítáváno po sekundách, ale dle úderů vašeho srdce.

Určitě je dobré zmínit, že  naměřený tréninkový profil není platný do smrti smrťoucí a  může se v průběhu roku měnit. Takže je dobré si jej jednou za cca 3 měsíce přeměřit.

Rychlé měření vs. krátké

Kdo sleduje mySASY déle, ví, že cca někdy na podzim loňského roku bylo spuštěno i krátké měření. Tedy místo cca 15 minut měříte přibližně 4 minuty. Je to super, když nemáte čas nebo se vám prostě jen nechce vstávat. Dost lidí říká, že krátké měření není tak přesné. Já sama nevím. Nikdy jsem nezkoušela naměřit rozdíl. Jen vím, že je to pohodlné a nemusí se vstávat. Každopádně min. 2x v týdnu by mělo proběhnout klasické dlouhé měření.

Závěrem bych asi napsala, že mySASY určitě není 100% pro každého. Já bych ho doporučila těm, kteří právě rádi sledují vliv tréninku na svůj organismus a chtějí ho díky tomu posunout. Kromě vrcholových sportovců bych ho doporučila i těm, kteří se systematickým tréninkem začínají, mají tendence se přetěžovat a neumí vnímat pocity vlastního těla. Těm by tento systém s určitým nadhledem mohl ukázat, jak dávkovat vhodnou tréninkovou míru. Zároveň by mohl být výborným ukazatelem pro vaše trenéry. I pro ty je totiž v aplikaci vlastní sekce.

Ale stejně jako u všeho, ani mySASY neberte jako dogma. Berte jej jako pomůcku odhalení postupů při vašem tréninku, které třeba ani nejste schopni vidět sami.


#spolupráce
A pro ty z vás, kteří byste rádi mySASY zkusili, mám samozřejmě kód na 15 % slevu. A to jak na pás, tak i na samotné programy. Stačí, když při objednávce uvedete “JMB“.

Sdílet na Facebooku

Dej o tomhle článku vědět i svým přátelům na Facebooku.